سیستم پاداش برای منابع انسانی به چه صورت است؟

با تقویم یار نگرانی بابت زمان، تاریخ و تبدیل آن ها نداشته باشید.

اشنایی با اصول حسابداری8
اکسپندینگ فایل
چرا به نرم افزار دبیرخانه نیاز داریم و مزایای آن چیست؟8
ERP ابری در آینده به کدام سو می‌رود؟7
تعریف IFRS و …7
اشنایی با ابزار های مالی و … با یار10

سیستم پاداش برای منابع انسانی به چه صورت است؟

منابع انسانی یا سرمایه انسانی یا پرسنل، افراد و یا نیروی کار یک سازمان و یا بخش اقتصادی آن هستند که رشد و ارتقا و موفقیت های یک سازمان را رقم میزنند. با توجه به کارایی و اهمیت این منابع انسانی، باید از رویکردی خاص برای مدیریت موثر و کارآمد آنها استفاده کرد. این رویکرد که عمدتا توسط مدیران کنترل شده و به کارگیری آن مستلزم تمرکز بر انواع سیاست ها و استراتژی ها است ، مدیریت منابع انسانی نام دارد. مزیت ، کارایی و اهمیت مدیریت منابع انسانی این است که مدیران میتوانند از آن برای ، ارزیابی عملکرد کارکنان و میزان پاداشی پرداختی ، آموزش و توسعه ، نظارت بر کار و ارایه پیشنهاد برای بهبود حوزه کاری استفاده کنند. نکته قابل توجه در این رویکرد این است که مدیران باید بتوانند با بهره گیری از آن و کمک افراد و پرسنل خود ، به اهداف کوتاه و بلند مدت خود دست یابند. یکی از سیستم های مهم و ترغیب کننده ای که در هر سازمانی وجود داشته و در واقع، به کارکنان برای انجام کار بهتر و بیشتر انگیزه میدهد، سیستم پاداش است. اما، این سیستم پاداش باید به گونه ای باشد که، برای سازمان کارایی و اثر بخشی به همرا داشته و زمینه رشد و پیشرفت آن را فراهم کند. علاوه بر این، هر کدام از این سیستم های پاداش برای نوع خاصی از سازمان ها کارایی دارد و حتی امکان دارد که یک سیستم بعد از مدتی دیگر جوابگوی یک سازمان نباشد. علاوه بر این، در این سیستم ها باید فاکتورهایی مانند عملکرد، تخصص، دشواری کار، حضور مستمر درسازمان و…معین شود که نشان دهد یک فرد برای پاداش واجد الشرایط است. غالبا، همه مدیرانی که دوره مدیریت منابع انسانی را گذرانده و با سیستم های پاداش آشنایی داشته باشند، میتوانند انواع سازمان ها را با موفقیت مدیریت کنند. موضوعاتی که در این مقاله به آنها می پردازیم شامل منابع انسانی، سرمایه انسانی، توسعه منابع انسانی، آموزش مدیریت منابع انسانی، دوره مدیریت منابع انسانی ، مدرک مدیریت منابع انسانی ، گواهینامه مدیریت منابع انسانی ، اهمیت منابع انسانی، اهمیت مدیریت منابع انسانی، وظایف مدیر منابع انسانی و سیستم پاداش در مدیریت منابع انسانی هستند.
توسعه منابع انسانی| human resource development 
توسعه منابع انسانی، فرایندی است که در طی آن سازمان به منظور توسعه و افزایش مهارت ها و توانمندی های کارکنان شروع به آموزش کارکنان میکند. نکته قابل توجه در توسعه منابع انسانی این است که امکان دارد پروسه توسعه درست از زمان استخدام پرسنل آغازش شده و تا هنگامی که پرسنل سازمان را ترک میکنند ادامه داشته باشد. ضرورت انجام و ارایه این آموزش ها این است که امکان دارد پرسنلی که در یک سازمان استخدام میشوند، صرفا مهارت های پایه را داشته باشند اما سازمان به توانایی های بیشتری نیاز داشته باشد بنابراین، آموختن توانمندی های جدید ضروری میشود. علاوه بر این، هدف از توسعه منابع انسانی این است که یک سازمان کارکنان بهتر و با تجربه و آماه تری برای کار داشته باشد؛ در این میان، مدیر نیز باید مانند یک مربی تمام تلاش خود را به کار گرفته و از هیچ گونه آموش عملی و نظری برای این پرسنل دریغ نکند. مدیرانی که گواهینامه مدیریت منابع انسانی دریافت کرده باشند، براحتی میتوانند در مورد نیاز آموزشی پرسنل و هدایت آنها در مسیر درست تصمیم قاطع بگیرند.
آموزش مدیریت منابع انسانی 
نقش و اهمیت منابع انسانی در انواع سازمان ها بسیار پررنگ و تعیین کننده است و صرفا مدیرانی که آموزش مدیریت منابع انسانی را گذرانده و با مفهوم نیروی انسانی آشنایی داشته باشند میتوانند در این جایگاه انجام وظیفه کنند. علاوه بر این، آنها باید سیستم های پاداش دهی با کارکنان و ملاک ها و معیارهای آن نیز تسلط داشته و بتوانند کارکنان موثر و کآرامد را به راحتی شناسایی کنند. مدیرانی که گواهینامه مدیریت منابع انسانی دریافت کرده باشند، میتوانند شرح وظایف کارکنان و میزان توسعه آنها را تعیین کنند. هر سازمانی برای رشد و ارتقا خود به مدیرانی نیاز دارد که بتوانند پرسنال را در جهت درست هدایت کنند. موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، دوره آموزش مدیریت منابع انسانی را برای دانش پذیران و مدیران علاقمند به مبحث نیروی انسانی ارایه کرده است. دوره مدیریت منابع انسانی میتواند به افزایش دانش عملی و نظری این دانش پذیران کمک کرده و آنها را برای مدیریت و کنترل عملی یک سازمان و کارکنانش آماده کند. علاوه بر این، این مرکز در پایان دوره به دانش پذیرانی که در آزمون آنلاین نمره حد نصاب کسب کرده باشند ، مدرک مدیریت منابع انسانی اعطا میکند. قابل ذکر است که این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و در همه موقعیت های شغلی و دولتی قابل استناد است و البته برای مهاجرت به کشورهای همسایه نیز مفید خواهد بود.
برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی jdf، فکس اینترنتی یا  کسب اطلاعات در خصوص تاریخ آنلاین امروز و ... کافیست وارد سایت یار شوید.
برای خواندن ادامه این مطلب جذاب کافیست اینجا کلیک کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.